”Avem şi noi Supereroi” este cea mai importantă campanie marca A.P.I.R şi a debutat în anul 2011, din dorinţa de a învăţa din realizările supereroilor noştri şi nu a celor din desenele animate vestice. Din bogăţia poveştilor autohtone, această campanie nu trebuie să ofere nişte icoane pe care să le admirăm, ci este concepută pentru a stimula eroismul din noi înşine.
Elementul de noutate îl constituie abordarea dintr-o perspectivă nouă a unui subiect vechi. Eroul a fost întotdeauna punctul de referinţă pentru generaţiile viitoare, condus de vitejie şi fapte nemaivăzute. Este unic în fiecare cultură şi reuneşte populaţia în jurul simbolurilor naţionale, care au rolul de a o mobiliza asupra unei cauze comune.
Scopul principal al acestei campanii este viitorul şi educaţia copiilor, iar în acest proces, modele sunt extrase din trecut şi construite prin îmbinarea formelor tradiţionale cu cele moderne. Puterile supranaturale atribuite personajelor şi maniera de prezentare creează sentimentul că viaţa are sens şi valoare, în ciuda dovezilor deprimante şi haotice.
”Avem şi noi Supereroi” este o campanie de arheologie cultural-urbană, nu de rescriere a istoriei. O călătorie iniţiatică în trecut, pe parcursul căreia vrem să ne redescoperim eroii. De ce să nu ne bucurăm de faptele lui Făt-Frumos în loc să ne plângem ghinionul naţional pe umărul lui Spiderman? De ce să nu sperăm că la un moment dat o să ne salveze la greu Greuceanu, în loc să îl aşteptăm cu ochii pe cer pe Batman? O campanie care nu vorbeşte despre o altă lume, ci ne ajută să o trăim mai intens pe aceasta.
Proiectul este structurat în trei părţi. În prima parte, desemnarea Supereroilor se va face prin vot online:Greuceanu,Harap-Alb,Făt-Frumos,Prâslea cel Voinic,Ileana Cosânzeana,Muma Padurii Zmeul, Spânul. Decupaţi din spaţiul naţional, animaţi de propriile trăsături spirituale şi marcaţi de propriul destin, Supereroii noştri de basm vor fi redesenaţi şi incluşi în benzi desenate. Redesenarea implică un proces de adaptare a personajului la epoca în care trăim. Un mijloc de comunicare grafic, benzile desenate stârnesc interesul tinerilor şi duc la o mai bună asimilare a întregului concept. Personajele vor fi bine definite şi individualizate pe site-ul ”Avem şi noi Supereroi”.
A doua parte o reprezintă scoaterea pe piaţă a suplimentului ”Avem şi noi Supereroi”, rezultat din colaborarea cu revistele Doxi şi Terra magazin. Dorim să ne extindem cât mai mult paleta şi să construim o nouă reţea socială, reprezentată prin rechizite şcolare şi articole de îmbrăcăminte cu Supereroii români.
A treia şi ultima parte a proiectului presupune crearea de spoturi animate de 30 de secunde şi pornirea Caravanei ”Avem şi noi Supereroi” în şcolile din ţară. Spectacolele de teatru vor avea o durată de 10-15 minute şi sunt gândite ca o alternativă de petrecere a recreaţiei prin asimilare de cunoştinţe noi. Scurte şi interactive, aceste spectacole urmăresc implicarea directă a elevilor şi captarea interesului pentru cultura ţării în care se dezvoltă.
Pe termen lung, promovarea personajelor de basm ridicate la rang de Supereroi în cadrul programelor şcolare, de la clasele primare până la nivelul liceal, duce la prezenţa lor în cărţile de literatură şi istorie din toate librăriile şi bibliotecile din România. Acest lucru oferă legitimitate SUPEREROILOR şi reprezintă o garanţie a popularităţii pe care aceştia o vor dobândi. De asemenea, campania are ca obiectiv final deschiderea unei filiale A.P.I.R în Republica Moldova, cu scopul de a ne elibera de mediocritatea intelectuală şi spirituală şi în afara graniţelor ţării.